RSS

TaNdA-tAnDa HaRi KiAmAt..

assalamualaikum..selamat petang kawan-kawan..macam biasa hari jumaat cikgu hani akan berkampung kat library dari pagi sampai..??tak tau hari ni sampai pukul berapa....rajin tak??hehe..padahal nak guna tenet je..bukan nak mentelaah..hehe..  



rasa kejap je kan masa berlalu..rasa baru lagi update entri jumaat lepas..tup tup..hari ni update lagi..hari jumaat jugak..


ya ALLAH..sungguh cepat masa berlalu sekarang ni..itu salah satu petanda hampirnya hari kiamat.. 

Tanda-Tanda Kiamat Kubra (Besar): 

1# Waktu berputar semakin cepat, sehingga setahun terasa seperti sebulan, dan sebulan terasa seperti seminggu. 

2# Matahari terbit di sebelah barat. Keluarnya Dajjal. 

3# Keluarnya Ya'juj dan Ma'juj, yaitu segolongan umat manusia yang mempunyai kekuatan besar dan memiliki pemikiran sesat.

4# Turunnya Imam Mahdi ke dunia untuk meluruskan syari’at Islam dan menghidupkan sunnah-sunnah Rasulullah saw. 

5# Turunnya Nabi Isa as. dari langit yang akan membunuh semua babi dan mematahkan salib. Dialah yang menumpas Dajjal serta mengajak umat manusia mengesakan Allah swt dan menyambah-Nya. 

6# Hilangnya Al Quran dari mashaf san hati umat manusia hingga hilang pedoman. 

Bila kita memperhatikan kejadian-kejadian disekitar kita banyak dari tanda-tanda kiamat kecil sudah muncul. Jika tanda-tanda hari kiamat besar telah muncul salah satunya, maka akan diikuti tanda-tanda yang lainnya, iaitu yang pertama kali muncul adalah terbitnya matahari dari barat. 

Jadi kita sebagai umat manusia hendaklah mempersiapkan diri sebaik mungkin dengan menambah ketaatan dan takwa kepada Allah swt, kerana sudah banyak petanda-petanda hampirnya kiamat dan itu semua sebagai peringatan agar kita sebagai hambaNYA bermuhasabah diri..

  
#PeSaN CiKgU HaNi PaDa dIrI SeNdIrI dAn KAwAn-kAwAn...#
 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment