RSS

MoCk uP AcTiViTy WiTh ClAy

salam ceria buat sahabat semua..alhamdulillah bertemu lagi kita hari ini..sekian lama cikgu hani tidak berblog..huhu..actually banyak benda yang cikgu hani nak share kat sini..tapi dek kerana kekekangan masa dan kemudahan internet..fuhh..tiada ruang untuk cikgu hani meng 'update' disini..


topik yang cikgu hani nak share hari ini ialah...mengenai aktiviti cikgu hani bersama kawan-kawan pada isnin yang lepas-lepas..sebelum cuti mid sem tu..

# cikgu hani dan kawan-kawan #

kitorang diberi peluang untuk bermain dengan clay..hehe..actually bukanla bermain sangat pun..tapi cuba membiasakan diri dengan clay tu..ingatkan senang je macam main uli-uli plastesin masa tadika dulu tu,..tapi yang ni payah sikit..

mula-mula kitorang diperkenalkan dengan BROWN CLAY..


harga dia bukan beringit-ringit..tapi ratus ringgit..fuhh..mahaltu..tapi ada 'advantage'nya..dia boleh digunakan banyak banyak banyakk kali..sebelum digunakan..BROWN CLAY tu perlu dipanaskan terlebih dahulu dalam oven..kemudian bila da lembik-lembik sikit..baru boleh keluarkan..depends pada suhu yang kita tentukan..


  
lepas tu bermulala aktiviti kami dok menguli-nguli clay tu..bukan uli-uli saje tau..cikgu hani dan kengkawan perlu mencipta satu rekabentuk mouse baru..haa..da jadi designer plak..nama pun amik ASAS REKACIPTA  kan..hehe..

nak menguli BROWN CLAY ni pun ade peralatannya..


dah beberapa minit dok menguli..akhirnya...tadaa.....hasilnya..

# mouse berbentuk gear #



 lepas da puas bermain ngan BROWN CLAY ni..kitorang diperkenalkan pula dengan PAPER CLAY..
PAPER CLAY ni berwarna putih..teksturnya lebih lembut dari BROWN CLAY..mudah untuk dibentukkan tetapi hanya untuk sekali pakai..

contoh-contoh objek yang dibentuk menggunakan PAPER CLAY..


 
PAPER C 
yang telah siap dibentuk boleh diwarnakan mengikut kesesuaian bentuknya..


 tapi tu bukan hasil kitorang..hasil kitorang..jeng..jeng..jeng..


mouse yang berbentuk macam tapak kaki..hehe..selesa untuk dipakai..sangat ergonomik..hehe..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment